2019-04-03
Mountainbike-träning för barn och ungdomar.

Kumla Skidförening kommer vid 6 tillfällen att arrangera mountainbike-träning vid och runt Kvarntorpshögen.

Träningen kommer att vara på söndagar kl. 15.30 och beräknas pågå i cirka 1 timme.
Samling vid Kumla Skidföreningens klubbhus vid skidbacken.

Första träningen är söndagen den 28 april.

I träningen kommer vi att använda oss av delar av de fina cykellederna som utgår från skidbacken.
Vi kommer i träningen även att använda teknikbanan och övriga områden runt Kvarntorpshögen.

Träningen kommer att ske i tre grupper, 5-7 år, 8-9 år och 10-12 år.

Träningsavgiften för mountainbike-träningen är 200 sek per barn plus att man måste vara medlem i Kumla Skidförening.
Information om medlemsavgift finns på vår hemsida, kumlaskidforening.se under fliken Övrigt, Bli medlem.

Anmälan sker via mejl till kumla.skidforening@live.se senast fredag den 19 april. Ange namn, ålder (grupp), kontaktuppgifter förälder (mejl-adress och telefonnummer) och om ni var med i vår mountainbike-träning förra året.
Vi ber er även meddela om ni som förälder/målsman kan hjälpa till som tränare eller vara med på cykel under träningarna så vi kan ta emot så stora grupper som möjligt.

Frågor mejlas till kumla.skidforening@live.se

Välkomna