2019-10-16
Alpint träningsläger i Sälen den 13-15 december

Kumla Skidförening Inbjuder till Alpint träningsläger Sälen den 13-15 december 2019

Nu kör vi igång med säsongens träning! Vi hoppas att så många som möjligt vill hänga med på en rolig helg, med mycket skidåkning och skoj med träningskompisarna!

Häng med på Kumla Skidförenings träningsläger i Sälen 13-15 december för den alpina träningsgruppen. (Om man vill delta delar av
lägret är det ok)

Fokus kommer att ligga på grundteknik, men även åkning i bana både slalom (SL) och storslalom (GS).

Boende kommer att bokas av föreningen och kommer ske i stugor eller lägenheter. Vi kommer att äta lunch och middag tillsammans i gruppen. Frukost äts i respektive stuga.

Preliminärt stomprogram (styrs av snötillgång och backtider):
• Ankomst Sälen torsdag kväll 12:e.
• Fredag FM Skidåkning friåkning slalomteknik
• Fredag EM Skidåkning friåkning slalomteknik
• Lördag FM Friåkning storslalomteknik
• Lördag EM 120 minuter bana SL samt friåkning
• Söndag FM 120 minuter bana GS
• Söndag EM Friåkning för de som vill.

Stugindelning och detaljprogram kommer närmare avresan.
Kostnad: 200:-/barn Inkl boende, liftkort samt måltider.

Medföljande vuxna betalar 500:-/person för samma paket exkl liftkort, kravet är då att man hjälper till med exempelvis bansättning, matlagning och dyl.

Klubben förespråkar samåkning för miljöns skull, ange gärna i anmälan om ni önskar samåka eller har plats för någon/några extra.

Anmälan görs till Magnus Palmér senast 1/12 på mailadress: magnus.palmer@telia.com

Läger i Sälen