2015-04-25
Deltagarrekord i Kumla Stadslopp och Knattelopp

Först ut var Knattarna som i år sprang ett något längre varv runt Kumlasjön. Jag tror att vi exakt tangerade fjolårsrekordet med 430 barn som togs sig runt sjön. Vi i Kumla Skidförening är otroligt glada för att det kommer så många barn och som vill vara med i Knatteloppet år efter år. Hoppas ni kommer nästa år också!

Jag har gått igenom alla resultatlistor sedan år 2000 och vi har aldrig haft över 300 fullföljande löpare. Men i år var det 305 stycken. För åren mellan 1992-1999 saknar jag resultatlistor. Extra glädjande är deltagarantalet har börjat öka igen i ungdomsklasserna.

Segrade i huvudklasserna på 10km gjorde KFUM Örebros formstarka duo Per Sjögren(32:57) och Josefin Gärdevåg(36:21).

Som sagt var första Stadsloppet genomfördes 1992 och räknar jag rätt så är det 25-årsjubileum nästa år. Kan det bli nytt deltagarrekord då?

Kumla Skidförening tackar alla deltagare, funktionärer och publik och hälsar er välkomna till 2016-års Knattelopp och Stadslopp

Resultat Kumla Stadslopp 2015

Skrivet av: Lasse Höög