2014-04-26
Hemmaseger i Kumla Stadslopp

Inför årets tävling hoppades vi på totalt 700 deltagare. När vi hade räknat in de föranmälda löparna hade vi bara 139st. Så det såg mörkt ut att nå målet på 700. Men som vanligt välde det in Knattar så det blev nytt deltagarrekord i Knatteloppet igen med 430 startande. Även efteranmälningarna till Stadsloppet kom in i en strid ström så antalet anmälda blev 277st. Så till slut uppnådde vi vårt mål! Antalet deltagare blev 707st. Tack för att ni kom!

Stadsloppet genomfördes i strålande solsken på ny bana för året. Premiärsegrare i herrarnas 10km-lopp blev arrangörsklubbens Mathias Lidson på 34:18. Stort grattis Mathias. Damklassen på 10km vanns av Mikaela Kemppi Örebro AIK på tiden 37:31.

Kumla Skidförening tackar alla deltagare, funktionärer och publik och hälsar er välkomna till 2015-års Knattelopp och Stadslopp

Resultat Kumla Stadslopp 2014

Skrivet av: Lasse Höög