2012-10-14
Klubbövergångar Friidrott

15 Oktober är sista dag för årsövergångar i friidrotten som då skall vara anmälda till Svenska Friidrottsförbundet. Då är man klar att tävla för nya föreningen 15 November.

För Kumla SF Friidrotts del har Daniel Brånn skrivit på för KFUM Örebro Friidrott och jag vill Tacka honom för hans insatser i löparspåret i Kumladräkten och önska Lycka Till i nya klubben.
Vi i Kumla har också fått en löpare som kan börja tävla för oss 15 November, nämligen Jonatan Palm som studerar i Umeå och har tävlat för en klubb där men från och med nu representerar Kumla SF. Välkommen Jonatan.

Dessutom har ju Patrik Nilvér återvänt till Kumla SF under året efter en liten utflykt och även du hälsas Hjärtligt Välkommen tillbaka.

Även Mathias Lidson har ju återvänt till moderklubben för något år sedan eller så och även han hälsas Välkommen tillbaka.

I och med detta känns det som våra löpare, nya och tidigare medlemmar även i fortsättningen skall kunna finnas med högt upp i resultatlistorna.

Skrivet av: Sven Pettersson