2012-08-18
Vasastafetten

Årets Vasastafett är avklarad och återigen mycket goda prestationer av våra 2 lag.
Vasastafetten startar i Berga by Sälen på samma ställe som Vasaloppet på vintern och målet är i Mora, även detta på samma ställe somm Vasaloppsmålet på vintern.
Man springer alltså Vasaloppet som då blivit updelat på 10 delsträckor mellan 4,5 km och 15 km.
I årets upplaga var sträckorna återigen ändrade men längden på stafetten skall vara densamma.

Kumla Skidförening hade som vanligt 2 lag med som sprang stafetten.

I förstalaget sprang följande löpare i år: Lasse Höög, Jonatan Palm, Stefan Olars, Patrik Nilvér, Jakob Olars, Kasper Höög, Erik Segelberg, Åsa Höög, Daniel Persson samt Mathias Lidson.
Återigen en mycket stark insats. Av 500 lag föranmälda så startade 458 och detta Kumlalag sprang in på en 12:e plats. Imponerande.

Kumlas andralag innehöll följande löpare: Agne Johansson, Jonas Leiding, Jimmy Axelsson, Rose-Marie Enmalm, Per Winblad, Sofia Palmér, Christer Brånn, Curth Modin, Tommy Persson samt Stefan Eriksson.

Detta lag sprang in på 114:e plats. Mycket bra.

Skrivet av: Sven Pettersson