2011-01-25
Stråkenloppet i Mullsjö

Så har två av våra långloppsåkare varit i farten igen. I söndags 23 Januari var Mattias Claesson och Andreas Pettersson på plats för att genomföra det 42 km långa Stråkenloppet i Mullsjö. 2 varv om vardera 21 km. Någon minusgrad vid starten och hade kommit någon liten cm med snö under natten till söndag.
Klister, täckt med kallvalla och bra fäste. Kanske något för mycket för Andreas som tyckte han blivit frånåkt i utförsbackarna av alla andra. Drygt 1000 startande i loppet så längdåkningen har fått en riktig skjuts framåt dessa 2 vintrar då det verkligen gått fint att åka längdskidor även i södra Sverige.
Båda våra löpare skötte sig med den äran. Vann loppet gjorde Dan Moberg som vann sin femte raka seger i detta lopp. På en mycket meriterande 8:e plats åkte Mattias Claesson in och Andreas Pettersson åkte in på en fin fin 28:e plats. Så våra längdåkare levererar är väl det minsta man kan säga. Grattis båda två.
På bilden susar Andreas ner mot en snar målgång. Det går fort att åka utför på längdskidor också.

Skrivet av: Sven Pettersson