2010-01-25
Kvällsåkning, Klubbmästerskap och tävlingar i stora backen

Kvällsåkning

Vi har fått flera önskemål om kvällsåkning i våra skidbackar. Vi kommer redan på fredag den 29 januari börja med kvällsåkning. Skidbackarna är öppna mellan kl 17.00-20.00.

Liftkortspriser:
Ungdom och vuxen (ej medlem) 60 kronor
Ungdom och vuxen (medlem) 40 kronor

Vi kommer att ha öppet alla fredagar fram till sportlovet. Vi återkommer med vilka dagar vi kommer att ha kvällsåkning under vecka 8.

Klubbmästerskap

Boka in söndagen den 14 februari för årets klubbmästerskap i slalom i stora skidbacken. Första start beräknas bli kl 16.30.
Både barn, ungdomar och vuxna i föreningen är välkomna att delta.
Mer information kommer senare.

Tävlingar i vår skidbacke

Helgen 30 och 31 januari arrangeras Kilsbergsslalom/LVC kval i vår stora backe. Både lördag och söndag är första start kl 10.00.

Helgen 6 och 7 februari arrangeras USM kval i vår stora backe. De bästa i åldern 14-15 år från Närke, Värmland, Dalarna och Gästrikland kommer till oss för att tävla i slalom. Under lördag eftermiddag kommer halva stora backen att vara avspärrad för tävlingen. På lördagen börjar besiktningen av banan börjar kl 13.00 och första start är kl 14.00. På söndagen är första start kl 10.00.
Passa på att se de bästa tävla i en slalombana i vår skidbacke.

Hittills har vi haft en helt otrolig säsong.
Det är bara att hoppas att vädergudarna är med oss så vi får njuta av skidbackarna så länge som möjligt.

Välkomna till skidbackarna

Dokument: